Animal Crossing: New Leaf | Review

De laatste tijd ben ik wat afwezig geweest, waarvoor ik mij heel slecht voel, ik heb mezelf voorgenomen om me opnieuw aan mijn schema van minstens 2 posts per week te houden.

De reden waarom ik niet zo vaak online was, is dit spel! Het lijkt op het eerste gezicht misschien wat kinderachtig, maar het is superverslavend!

AnimalCrossing

Sinds ik een Nintendo 3DS kocht om Pokémon te spelen in oktober vorig jaar, bleef mijn aandacht getrokken worden door dit spel. Youtubers waar ik elke dag naar keek speelden het, mensen op tumblr deelden foto’s van hun stad, … Ik moest dit spel in handen krijgen. Het enige probleem was dat AC:NL heel moeilijk verkrijgbaar is in België. Ik kon het natuurlijk altijd online bestellen, maar daar ben ik niet zo’n fan van.

Elke keer als ik een game-winkel voorbij liep, moest ik eens binnenspringen om te kijken of het spelletje in de rekken lag. Keer op keer kwam ik met lege handen terug naar buiten. Maar, onlangs was ik met mijn vriendje in Hasselt, hij moest een spelletje gaan halen voor op zijn Xbox en toen we in de winkel rondliepen zag ik ineens het doosje voor mij waar ik al een tijdje naar op zoek was.

Het spel is heel verslavend, je hebt elke dag een aantal taken die je moet doen: bloemen water geven, fruit uit de bomen schudden en verkopen, fossielen opgraven en met al je dorpsbewoners praten.

Daarnaast kan je ook geld verdienen door dingen zoals fruit, insecten, vissen, … te verkopen in de tweedehandswinkel. Als je geld verdient, de munteenheid in het spel is Bells, kan je je huis uitbreiden en projecten financieren zoals een tweede brug, een politiekantoor, en nog zo veel meer.

Als je graag spelletjes speelt waarbij je naar een einde toe werkt, zoals bijvoorbeeld Legend of Zelda, dan is dit spel misschien niet voor jou. Er is namelijk geen einddoel, je kan uiteindelijk wel een “Perfect Dorp” bekomen, maar dan kan je nog verder gaan met je dagelijkse bezigheden. Dit is wel een geschikt spel als je iets zoekt om je treinrit naar school of je werk op te vullen. Je kan korte periodes vullen met taakjes uit te voeren.

Eén van de dingen die ik heel leuk vind aan dit spel, is dat er op bepaalde dagen evenementen doorgaan in je dorp. Op Pasen kan je bijvoorbeeld op zoek gaan naar eieren, bij Halloween verkleed iedereen zich en op je verjaardag krijg je een heus verjaardagsfeest met een grote taart.

Met andere woorden, je zal je niet snel vervelen met dit spel!

 

Geef een reactie

